دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 134 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2388 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 269 |
1- آزمون مقدماتی ( سنجش آغازین )
2- پیش آزمون از ( پیشدانسته های درس )
3- ارائه اهداف کلی و رفتاری درس
4- توضیحات روی اسلایدها
اصول مدیریت آموزشی
« هدفهای رفتاری درس »
فصل اول (مقدمه)
زمینه فرهنگی-اجتماعی مدیریت نظام آموزشی
فصل دوم
« تمرکز و عدم تمرکز در مدیریت آموزش و پرورش »
فصل سوم
« تمرکز و عدم تمرکز ساختاری »
« ویژگیهای نظام آموزشی متمرکز »
« ویژگیهای نظام آموزشی غیر متمرکز »
« تمرکز ساختاری »
« تمرکز و عدم تمرکز اداری »
« مقایسه عدم تمرکز ساختاری و اداری »
« روابط با سایر متغیرهای سازمانی »
« ویژگیهای بی همتای مدیریت آموزشی »
- فراگردهای سازمانی چه تفاوتهایی دارند؟
فصل چهارم؛
اهداف آموزشی در مقایسه با اهداف سازمانهای دیگر از 3 خصوصیت برخوردارند:
« کارکردهای آموزشی »
« ارتباط بین وظایف »
« ترتیبات »
«مبانی نظری مدیریت آموزشی»
فصل پنجم
«جایگاه نظریه در مدیریت آموزشی»
« رابطه تئوری و عمل »
اجزای مهم تئوری«نظریه» {Theory}
« فراگرد تئوری پردازی »
فصل ششم؛
« فرضیه »
« نظریه فرلو »
طبقه بندی نیازها
در نظریه مزلو
« ارزش تئوری »
تئوری حداقل به سه طریق در عمل بکار می آید:
«نظریه های مدیریت علمی»
مضامین اصلی کتاب « مدیریت علمی »:
مبنای فلسفی « تیلوریسم »
« تاثیر تیلوریسم بر مدیریت آموزشی »
نظریه مدیریت اداری (نظریه کلاسیک سازمان)
کتاب فایول « مدیریت صنعتی و عمومی » است
« تاثیر نظریه مدیریت اداری بر مدیریت آموزشی »
« نظریه روابط انسانی »
نظریه پرداز بعدی این نظریه « التون میو » است.
جوانب مهم روابط انسانی از دید « گریفیث »
نظریه بروکراسی « ماکس وبر »
اصول اساسی
بروکراسی
دو ملاک تشخیص اختیار عبارتند از:
« انواع اختیار » از دید وبر
« بروکراسی نوع آرمانی »
« ویژگی های اصلی بروکراسی »
مفهوم سه بعدی مدیریت آموزشی
عناصر اصلی طبقه بندی
سه بعدی عبارتند از:
« خصوصیات سیستم »
چرخه فعالیت ها
« خرده سیستم و فراسیستم »
بازخورد (Feed-Back)
اجزای سیستم:
« نظریه سیستمی سازمان »
« نظریه سیستم اجتماعی»
مدیریت به عنوان یک فراگرد اجتماعی
فراگرد مدیریت از سه نقطه نظر قابل ملاحظه است:
« وجوه تحلیلی سیستم اجتماعی »
« بعد شخصی »
نسبت های متغیر نقش و شخصیت در رفتار
« یگانگی فرد و سازمان »
کشمکشهای فرد و سازمان
ملاک های رفتاری سازمانی
روابط انتظارات و نیازها با اثربخشی،کارایی،رضایت
« رهبری و مدیریت »
در چهارچوب تئوری سیستم اجتماعی سه سبک مدیریت یا رهبری قابل تشخیص است:
رفتار سازمانی را در سه سطح می توان ملاحظه کرد:
اهم ویژگیهای روانشناختی برای فهم رفتار فردی:
« رابطه بین نیاز ، سائق و هدف »
سطوح مختلف تعامل فرد و سازمان
دسته بندی | عمومی |
بازدید ها | 192 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 1161 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 170 |
دنیایی را تصور کنید که در آن «ارتباط» وجود ندارد؛ در این دنیا انسان،تنها و انفرادی زندگی می کند و هرگز مشارکتی در تجربه اندوزی و علم ورزی ندارد! هرگز نمی تواند برای فائق آمدن بر مشکلات و محدودیتهای شخصی،از اتحاد و یکپارچگی برخوردار شود! هرگز سهمی در اختراعات نداشته و از شانس و فرصت زیادی بهره مند نخواهد شد! در چنین جهانی انسان نمی تواند از دیگران تاثیر بپذیرد و به گونه ای متقابل بر آنان تاثیر بگذارد. در یک کلام:تصور چنین جهانی اگر ناممکن نباشد،دشوار است.این تصور بسیار مشکل است؛ زیرا ارتباط طرح چنین سوالی را درزندگی بشری از میان برده و غیر قابل بحث نموده است. دنیایی که ما در آن بسر می بریم بسیار مبهم و پیچیده است. در جهانی بدون وجود ارتباط، تمدن- به مفهومی که امروز می شناسیم- امکان وجود و ظهور نداشته است. ما به وسیله ارتباط،موفق شده ایم علوم و آموخته ها و تلاشهایمان راتجزیه و ترکیب کنیم. تواناییها و تلاشها و آموخته های علمی ما را قادر ساخته است تا ظرفیت علمی،تکنولوژی و فرهنگی مان توسعه یافته و رو به تکامل و تعالی بروند. بدون وجود یک زمینه مناسب برای ایجاد ارتباط با یکدیگر در سطحی قابل قبول انسان هرگز نمیتوانست موقعیت ما قبل تاریخ را پشت سر گذاشته و به پیشرفتهای کنونی دست یابد.ارتباط از این جهت مهم است که سازماندهی را امکان پذیر می سازد و سازمانها نیز به نوبه خود افراد را قادر می سازند تا در روش زندگی به سیستمهای سازمان یافته موجود، دسترسی پیدا کنند. در هر حال اهمیت و مفهوم واقعی یک ارتباط خوب می تواند از دیدگاهها و جنبه های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.بنا به تعریف، سازمانها برای بقای خود به کنش و واکنش متقابل و یا ارتباط نیاز دارند. بنابراین منطقی است اگر بگوئیم درک و شناخت بهتری از ارتباط موجب ارتقای سازمانها می شود.
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 231 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 297 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 257 |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل یکم : مقدمه پژوهش
1-1- عنوان تحقیق: ............................... 1
1-2- مقدمه ...................................... 1
1-3- بیان مساله: ................................ 2
1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش ........................ 7
1-5- اهداف پژوهش: ............................... 9
الف- هدف کلی: ................................... 9
ب - اهداف جزئی:.................................. 9
1-6- پرسشهای پژوهش: ............................ 9
الف- اصلی:....................................... 9
ب- فرعی:......................................... 9
1-7- متغیرهای پژوهش: ............................ 10
متغیر پیش بین:................................... 10
متغیر ملاک:...................................... 10
متغیر تعدیل کننده ............................... 10
متغیر کنترل ..................................... 10
1-8- تعاریف علمی واژه ها:........................ 10
1-9- تعاریف عملیاتی واژه ها: .................... 14
فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش
مقدمــه.......................................... 16
الف- بررسی نظریهها............................... 19
2-1- ارتباطات.................................... 19
2-1-1- اهمیت ارتباطات............................ 19
2-1-2- تعاریف ارتباطات........................... 22
2-1-3- فرآیند ارتباط............................. 26
2-1-3-1- منبع ................................... 26
2-1-3-2- رمزگذاری................................ 27
2-1-3-3- وسیله................................... 27
2-1-3-4- رمزگشایی................................ 28
2-1-3-5- دریافت کننده............................ 28
2-1-3-6- بازخورد................................. 29
2-1-4- مسیر ارتباطات............................. 29
2-1-4-1- ارتباطات عمودی.......................... 29
الف- مسیر رو به پایین............................ 29
ب- ارتباطات رو به بالا............................ 30
2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی.................... 31
2-1-5- مدل ارتباطات.............................. 32
2-1-6- اصول ارتباطات............................. 35
2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت 38
2-1-7-1- دیدگاه کلاسیکها در مورد ارتباطات:........ 38
2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیکها و ارتباطات............. 40
2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات.......... 40
2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات............... 41
2-1-7-5- دیدگاه مراودهای یا تعاملی در مورد ارتباطات 41
2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی ............ 42
2-1-9- ویژگیهای اثربخشی.......................... 43
2-1-9-1- گشودگی.................................. 43
2-1-9-2- همدلی................................... 45
2-1-9-3- حمایتگری................................ 46
2-1-9-4- مثبت گرایی.............................. 46
2-1-9-5- تساوی................................... 47
2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»... 47
2-1-10- موانع ارتباطی ........................... 48
2-2- قدرت ....................................... 61
2-2-1- اهمیت قدرت................................ 61
2-2-2- تعاریف قدرت............................... 62
2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان ................ 65
2-2-3-1- قدرت در سطح عمودی....................... 65
2-2-3-1-1- منابع قدرت مدیران ردهی عالی سازمان.... 66
2-2-3-1-2- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان.... 69
2-2-3-1-3- منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان... 69
2-2-3-2 - قدرت در سطح افقی....................... 71
2-2-4- روابط قدرت................................ 72
2-2-4-1- رابطه صف و ستاد........................ 73
2-2-4-2- تشکیل دستهها و ائتلاف.................... 74
2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهشهای فرنچ و راون... 75
2-2-6- انواع رویکردها به قدرت ................... 77
2-2-6-1- راسل و قدرت:............................ 78
2-2-6-2- هیکس، گولت و قدرت: ..................... 79
2-2-6-3- گالبرایت و قدرت: ....................... 81
2-2-6-4- اتزیونی و قدرت:......................... 83
ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده .................... 85
2-3- پژوهشهای پیرامون ارتباطات سازمانی........... 85
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور:.......... 85
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور:....... 89
2-4- پژوهشهای پیرامون منابع قدرت ................ 99
2-4-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور.......... 99
2-4-2- پژوهشهای انجام شده و در خارج از کشور... 108
نتیجه گیری کلی ................................. 121
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- جامعه آماری................................ 123
3-2- گروه نمونه ................................ 123
3-3- روش و طرح نمونهبرداری...................... 124
3-4- حجم نمونه.................................. 124
3-5- ابزار گردآوری دادهها....................... 125
3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی....... 126
3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»... 127
3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه.............. 128
3-6-1- روایی.................................... 128
3-6-2- اعتبار................................... 128
3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری دادهها-............ 131
3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل دادهها....... 131
فصل چهارم : یافتههای پژوهش
مقدمــه......................................... 133
تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس: 134
4-1- توصیف دادهها:.............................. 135
4-1-1- توصیف مولفه های منابع قدرت:.............. 135
توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران:....... 138
4-1-2- توصیف مؤلفههای اثربخشی ارتباطات سازمانی.. 126
4-1-3- توصیف سایر دادهها........................ 154
4-2- تجزیه و تحلیل دادهها بررسی فرضیات.......... 158
4-2-1- نتایج و یافتههای سوالهای پژوهشی ......... 158
فصل پنجم: تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش
5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش.................. 178
5-2- محدودیتهای پژوهش .......................... 191
5-3- پیشنهادها.................................. 192
5-3-1- پیشنهاد به برنامهریزان:.................. 192
5-3-2- پیشنهاد به پژوهشگران :................... 193
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان... 70
جدول 2-2- اولویت شایستگیهای مورد نیاز مدیران تربیت بدنی 92
جدول شماره 2-2-: مقایسه شایستگیهای مورد نیاز مدیران و کارآموزان تربیت بدنی...................................... 96
جدول شماره 2-3- مقایسه شایستگیهای مدیران باشگاههای ورزشی 97
جدول شماره 3-1: امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای 126
جدول شماره 3-2: امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای 127
جدول 3-3 : دستهبندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت. 127
جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش 135
جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار 136
جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون 136
جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص 137
جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت 138
جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی 139
جدول 4-1-7- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت پاداش.. 141
جدول 4-1-8- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت اجبار.. 142
جدول 4-1-9- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت قانون.. 143
جدول 4-1-10- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت مرجعیت 144
جدول 4-1-11- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت تخصص.. 145
جدول 4-1-12- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش 146
جدول 4-1-13- میانگین و انحراف معیار بازخورد..... 147
جدول 4-1-14- میانگین و انحراف معیار تعدد کانالهای ارتباطی 147
جدول 4-1-15- میانگین و انحراف معیار اثربخشی ارتباطات سازمانی 148
جدول 4-1-16- جدول توزیع فراوانی ارتباط اثربخش... 149
جدول 4-1-17- جدول توزیع فراوانی بازخور.......... 150
جدول 4-1-18 جدول توزیع فراوانی تعدد کانالهای ارتباطی 151
جدول 4-1-19- جدول توزیع فراوانی اثربخشی ارتباطات سازمانی 152
جدول 4-1-20 جدول توزیع فراوانی مولفه اثر بخشی غالب 153
جدول 4-1-21- جدول توزیع فراوانی رشته تحصیلی..... 154
جدول 4-1-22 میانگین و انحراف معیار سنوات خدمت... 155
جدول 4-1-23- میانگین و انحراف معیار سابقه مدیریت 156
جدول 4-1-24- جدول توزیع فراوانی مدرک تحصیلی..... 156
جدول 4-2-1- ضریب همبستگی بین منبع قدرت پاداش و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 158
جدول 4-2-2- ضریب همبستگی بین منبع قدرت اجبار و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 159
جدول 4-2-3- ضریب همبستگی بین منبع قدرت مرجعیت و اثر بخشی ارتباطات سازمانی160
جدول 4-2-4- ضریب همبستگی بین منبع قدرت تخصص و اثر بخشی ارتباطات................................................ 160
جدول 4-2-5- ضریب همبستگی بین منبع قدرت قانون و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 161
جدول 4-2-6- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت پاداش به تفکیک رشته تحصیلی162
جدول 4-2-7- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت اجبار به تفکیک رشته تحصیلی..................................... 163
جدول 4-2-8- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت قانون به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-9- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت مرجعیت به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-10- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت تخصص به تفکیک رشته تحصیلی165
جدول 4-2-11 - ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سابقه مدیریت 168
جدول 4-2-12- ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سنوات خدمت 170
جدول 4-2-13- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه یک.............................................. 171
جدول 4-2-14- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه دو ............................................. 172
جدول 4-2-15- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه سه.............................................. 173
جدول 4-2-16- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه چهار............................................ 174
جدول 4-2-17- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه پنج ............................................ 175
جدول 4-2-18- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه شش.............................................. 176
جدول 4-2-19- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه هفت............................................. 177
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1-1- نمودار میلهای منابع قدرت سازمانی.. 139
نمودار 4-1-2- نمودار میلهای منبع قدرت پاداش..... 141
نمودار 4-1-3 نمودار میلهای منبع قدرت اجبار...... 142
نمودار 4-1-4- نمودار میله ای منبع قدرت قانون.... 143
نمودار 4-1-5- نمودار میلهای منبع قدرت مرجعیت ... 144
نمودار 4-1-6- نمودار میلهای منبع قدرت تخصص...... 145
نمودار 4-1-7- نمودار میلهایارتباطات اثربخش...... 149
نمودار 4-1-8- نمودار میلهای بازخور.............. 150
نمودار 4-1-9- نمودار میلهایتعدد کانالهای ارتباطی 151
نمودار 4-1-10- نمودار میلهای اثربخشی ارتباطات سازمانی 152
نمودار 4-1-11- نمودار میلهای مولفه اثربخشی غالب. 153
نمودار 4-1-12- نمودار میلهای رشته تحصیلی........ 154
نمودار 4-1-13- نمودار میلهای مدرک تحصیلی........ 157
پیوستها
عنوان
1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی
2- پرسشنامه منابع قدرت
3- معرفینامه و مجوز جهت فعالیتهای میدانی
4- محاسبات آماری
دسته بندی | کامپیوتر |
بازدید ها | 236 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 476 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 145 |
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مساله: 3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 7
1-4- تحقیقات انجام گرفته شده 9
1-5- اهداف تحقیق: 10
1-6- فرضیه تحقیق : 11
1-7- متغییر های تحقیق: 11
1-8- قلمرو تحقیق : 12
1-9- تعاریف علمی واژه ها 12
1-10- تعاریف واژگان 14
فصل دوم- ادبیات تحقیق
2-1- مقدمه 17
2-2- اهمیت ارتباطات 18
2-3 - تعاریف ارتباطات 20
2-4 - فرآیند ارتباط 22
2-5 - منبع 22
2-6 – رمزگذاری 22
2-7- وسیله 23
2-8- رمزگشایی 23
2-9- دریافت کننده 23
2-10- بازخورد 24
2-11- مسیر ارتباطات 24
2-12- ارتباطات عمودی 24
2-13- ارتباطات در سطح افقی 25
2-14- مدل ارتباطات 26
2-15- اصول ارتباطات 29
2-16- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت 30
2-17- دیدگاه کلاسیکها در مورد ارتباطات 30
2-18- نظریه نئوکلاسیکها و ارتباطات 31
2-19- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات 32
2-20- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات 32
2-21- دیدگاه مراودهای یا تعاملی در مورد ارتباطات32
2-22- اثربخشی در ارتباطات میان فردی 33
2-23- ویژگیهای اثربخشی 33
2-23-1- گشودگی 33
2-23-2- همدلی 34
2-23-3- حمایتگری 35
2-23-4- مثبت گرایی 35
2-23-5- تساوی 36
2-23-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم36
2-27- قدرت در سطح عمودی 39
2-28- منابع قدرت مدیران ردهی عالی سازمان39
2-29- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان41
2-30- منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان42
2-31- قدرت در سطح افقی 43
2-37-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور 50
2-37-2- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور 52
2-38 -1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور 54
نتیجه گیری کلی 62
فصل سوم روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه 65
3-2- جامعه آماری 65
3-3- نمونه جامعه آماری 65
3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات 66
3-5- پرسشنامه 66
3-5-1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی 66
3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت (( شرایخیم و هینکن)) 67
3- 6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه 68
3-6-1- روائی 69
3-6-2- اعتبار 69
3-7- روش و طرح نمونهبرداری 71
3-8 - حجم نمونه 71
3-9 - طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل دادهها (توصیفی و استنباطی) 73
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 75
4-2- تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس76
4-3- بیان توصیف دادهها 77
4-3-1- توصیف مولفه های منابع قدرت77
4-4- توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران 80
4-5- توصیف مؤلفههای اثربخشی ارتباطات سازمانی 86
4-6 - توصیف سایر دادهها 94
4-7 - تجزیه و تحلیل دادهها (بررسی فرضیات97
چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی میپردازد. هدف، بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب ردهبندی فرنچ و راون، شامل: منابع قدرت تخصصی، مرجعیت، پاداش، مشروع و اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی، سنوات خدمت مدیران و سابقه مدیریت آنان میباشد. همچنین برآنیم تا تفاوت بین منابع مختلف قدرت مدیران را بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت بررسی نماییم.
پژوهش حاضر از دسته پژوهشهای کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات توصیفی از نوع روش تحقیق همبستگی دو متغیری میباشد.
جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران و کارکنان آموزش و پرورش پارس آباد میباشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران، تعداد 27 نفر و تعداد کارکنان، تعداد 59 نفر میباشد. از جامعه آماری مدیران، تعداد 22 مدیر به روش تصادفی ساده و با کمک جدول اعداد تصادفی و نیز از جامعه آماری کارکنان، کلیه کارکنان تحت نظر مدیران منتخب به روش تمام شماری انتخاب شدند.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 298 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
دانلود پاورپوینت با موضوع انواع قدرت سازمانی و غیر سازمانی، در قالب ppt و در 42 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
تعریف قدرت
انواع قدرت
قدرت مدیریتی (سازمانی)
قدرت قانونی
قدرت پاداش
قدرت اجبار
قدرت شخصی
قدرت تخصص
قدرت مرجعیت
عوامل ایجاد وابستگی
قدرت پنهان
توزیع قدرت یک فرایند خود اصلاح نیست
شیوه های اعمال قدرت
اولویت بندی اعمال قدرت برای نفوذ در زیردستان و بالا دستان
انواع شخصیت مدیریت
شخصیت آزاد منش
شخصیت مستبد
شخصیت پیشرفت طلب
شخصیت موفق در مدیریت
انواع قدرت
قدرت فیزیکی
قدرت اقتصادی
قدرت علمی
قدرت اجرایی
قدرت شخصیتی
شخصیت افراد قدرت طلب
ویژگیهای افراد قدرت طلب
گرایش به تبعیض
نگرش نسبت به دیگران
نگرش نسبت به جنسیت
ریشه های رشد قدرت طلبی
قسمتی از متن:
قدرت مرجعیت: هنگامی گفته میشود فرد دارای قدرت مرجعیت است که به دلیل وفاداری پیروانش به او، توانایی لازم برای کنترل آنان را، دارا باشد. یکی از مبانی قدرت مرجعیت، برخوردار بودن فرد از نوعی جذبه یا کشش شخصی است که اصطلاحا به آن کاریزما گفته میشود.قدرت مرجعیت بیشتر با اعتماد، تشابه، پذیرش، محبت، میل به تقلید و تعلقهای روحی همراه میباشد. به طور معمول قدرت مرجعیت به صورت تقلید ظاهر میشود. به عنوان مثال، مدیر جدید یکی از بخشهای سازمان، جوانترین شخصی باشد که به این مقام رسیده است. ممکن است دیگر کارکنان به این امید که بتوانند نردبان ترقی را طی کنند از او تبعیت کنند. آنها ممکن است لباسهایی شبیه او بپوشند. ساعتهای کار خود را با ساعتهای کار او تطبیق دهند و کارهایی را انجام دهند که مورد توجه او باشد. در این صورت میتوان گفت این مدیر نسبت به کارکنان زیر دستش از قدرت مرجعیت برخوردار است.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " انواع قدرت سازمانی و غیر سازمانی " می باشد که در حجم 42 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) درسهای مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته و مدیریت تحول سازمانی رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.