دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 303 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 185 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 196 |
چکیده:
تقاضاهای جدید برای بهره وری و مزیت رقابتی، ازطریق کاراترکردن عملیات و بهره گیری ازفن آوری جدید تعهدوالتزام به ارائة محصولات و خدمات کیفی و جلب رضایت مشتری وارباب رجوع از چالش هایی است که مدیران امروز سازمان ها را به خود مشغول ساخته است. از طرف دیگر امروزه شرط بقای هر سیستم سازمانی بذل توجه عمیق و کافی به نیروهای انسانی موجود خود و تلاش در جهت خلق ارزشی تحت عنوان «کارمندان ما ارزشمندترین دارائیهای ما هستند» می باشد. نیروی انسانی توانا و کارآمد می تواند سازمان را کارا، سودآور و مفید به حال جامعه بسازد و در کل، کشور را شکوفا کند و از وابستگی برهاند، در این میان مدیریت کیفیت جامع از مفید ترین ومؤثرترین روش های مورد استفاده در سیستم های مدیریتی به شمار می رود که به نحو شایسته مباحث کیفیت را در بر دارد. بنابر این در این تحقیق سعی شده است تا رابطه بین توانمند سازی کارکنان واستقرار مدیریت کیفیت جامع مورد بررسی قرار گیرد.جامعه آماری کلیه کارکنان سازمان بیمه مرکزی ایران که در سال 1388مشغول به فعالیت هستند ،می باشد،که به روش نمونه گیری ءبقه ای تصادفی یک نمونه 117 نفر انتخاب شده است.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است که روایی آن از طریق تحلیل محتوی تأیید شده است وپایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفته است که مقدار آلفای توانمند سازی (938/0) و مقدار آلفای مدیریت کیفیت جامع (755/0) می باشد. معناداری رابطه بین متغیر های مستقل ومتغیر وابسته از روش همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفت ومعناداری تمامی رابطه ها موردتأیید قرار گرفت.همچنین برای بررسی مناسب بودن وضعیت ابعاد توانمند سازی کارکنان از آزمون میانگین یک جامعه استفاده گردید که مناسب بودن وضعیت آنها تأیید شد.در پایان نیز جهت مشخص کردن سهم هر یک از ابعاد توانمند سازی در استقرار مدیریت کیفیت از مدل رگرسیون استفاده شد ونشان داد که متغیر های شایستگی شغلی وخود مختاری شغلی با سطح معنی داری کمتر از 05/0 نقش مؤثری در استقرار مدیریت کیفیت جامع در سازمان بیمه مرکزی ایران دارند.
واژه های کلیدی: توانمند سازی، کارکنان ، مدیریت کیفیت جامع ، بیمه مرکزی ایران
عنوان شماره صفحه
فصل اول:
کلیات تحقیق 1
مقدمه 2
1-1-بیان مسأله 2
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق 7
1-3- اهداف تحقیق 8
1-3-1- هدف اصلی 8
1-3-2- اهداف فرعی 8
1 -4- فرضیه های تحقیق 9
1-4-1- فرضیه اصلی 9
1-4-2- فرضیه های فرعی 9
1-5- تعریف عملیاتی واژه های کلیدی تحقیق 10
1-5-1- توانمند سازی کارکنان 10
1 -5-2- مدیریت کیفیت جامع 10
1-6- جامعه آماری 10
1-7- نمونه آماری 11
1-8- روش تحقیق 11
1-9- ابزار گردآوری دادهها 11
1-10- روش تجزیه و تحلیل دادهها 11
1-11- قلمرو تحقیق 12
1-11-1- قلمرو موضوعی 12
1-11-2- قلمرو مکانی 12
1-11-3- قلمرو زمانی 12
فصل دوم :
مبانی نظری 13
مقدمه 14
بخش اول 15
2-1- توانمند سازی 15
2-1-2- رویکردهای توانمندسازی 17
2-1-2-1 - رویکرد رابطه ای یا چند بعدی 17
2-1-2-2- رویکرد روان شناختی 18
2-1-3- توانمندسازی روان شناختی 19
2-13-1- احساس معنی دار بودن 21
2-1-3-2- احساس خود کارآمدی 21
2-1-3-3- احساس خودتعیینی 24
2-1-3-4- احساس تأثیر 24
2-1-3-5- احساس داشتن اعتماد به دیگران 25
2-1-4- پیش زمینه های توانمندی روان شناختی 26
2-1-4-1- ویژگیهای شخصیتی 26
2-1-4-1-1- احترام به خود 26
2-1-4-1-2- کانون کنترل 27
2-1-4-2- محتوای کار 28
2-1-4-2-1-اطلاعات 28
2-1-4-2-2پاداش 28
2-1-5- ویژگیهای ساختار اجتماعی واحدهای کاری در فرایند توانمند سازی 30
2- 1- 6 - سابقه تحقیقات انجام شده 31
2-1-7- تاریخچه توانمندسازی 36
2-1-7-1- عصر ماشین 36
2-1-7-2- اواخر دهه 1700 واوایل دهه 1800 : صنایع بومی وسیستم کارخانه 37
2-1-7-3- اواسط دهه 1800 و اوایل دهه1900 عرصه مدیریت علمی 38
2-1-7-4- اواسط دهه 1900 عصر سیستم 38
2-1-7-5- دهه 1970 و 1980: نیاز به تغییرات بنیادین 39
2-1-7-6- دهه 1990: سازمانهای امروزی وتوانمند کننده 40
2-1-8- سیر توسعه مقیاس های اندازه گیری توانمند سازی 40
2-1-9- موانع توانمند سازی 43
2-1-10- مزایای توانمند سازی 45
2-1-11- انتقادات نسبت به توانمند سازی 46
2-1-12- توانمند سازی و قدرت 48
2-1-12-1-قدرت 48
2-1-12-1-1- قدرت به عنوان یک سازه رابطه ای یا چندبعدی 49
2-1-12-1-2- قدرت به عنوان یک سازه انگیزشی 50
2-1-12-1-3- قدرت به عنوان یک بازی با مجموعه صفر در مقابل تبادل دو طرفه نفوذ 50
2-1-12-1-4- قدرت به عنوان یک علاقه فردی درمقابل یک علاقه اجتماعی 50
2-1-13- پارادایمهای قدرت 51
2-1-13-1- رویکرد عقلائی- کارکرد گرا 51
2-1-13-2- رویکرد تکثر گرا 51
2-1-13-3- رویکرد تفسیری 52
2-1-13-4- رویکرد افراطی (رادیکال 53
2-1-13-5- رویکرد پست مدرن 53
2-1-14- تفاوت توانمند سازی و غنی سازی شغلی 57
2-1-15- تفاوت توانمند سازی و مشارکت کارکنان 57 2-1-16- مدلهای توانمندسازی 58
2-1-16-1- مدل مک لاگان و نل 58
2-1-16-2- مدل وگت و مارل 59
2-1-16-3- مدل مالاک و کارزتد 59
2-1-16-4- مدل اسپریتزر 60
بخش دوم 62
2-2- مدیریت کیفیت جامع 62
مقدمه 62
2-2-1 - تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 63
2-2-2- سوابق تحقیق 64
2-2 -3– اهداف مدیریت کیفیت جامع 66
2-2-4 - مفهوم مدیریت کیفیت جامع 67
2-2-5- مشخصات مدیریت کیفیت جامع 67
2 -2- 6 - مفهوم کیفیت در مدیریت کیفیت جامع 68
2- 2- 7 - مفهوم جامعیت 70
2 - 2 -8 - سه اصل اساسی مدیریت کیفیت جامع 70
2-2-9- قوانین مدیریت کیفیت جامع 71
2-2-10 - مداخله مدیریت کیفیت جامع 71
2 - 2 -11- مدیریت کیفیت جامع در عمل 73
2 – 2- 12 - نیازمندی های اساسی اجرای مدیریت کیفیت جامع 74
2- 2 – 13- نیروهای جلوبرنده (پیش برنده) درمدیریت کیفیت جامع 75
2- 2 -14- نیروهای بازدارنده در مدیریت کیفیت جامع 76
2-2 -15 - تکامل مدیریت کیفیت جامع 77
2-2 -15 – 1 - مدل های تکامل مدیریت 77
2-2- 15 -2- تکامل مفهوم کیفیت 82
2- 2 -16- چهار انقلاب فکری مدیریت 83
2- 2 -16 – 1 - توجه و تمرکز بر روی مشتری 84
2- 2 -16 – 2 - بهبود مستمر 85
2- 2 -17 - مدیریت در سازمان های فرآیند محور .87
2- 2- 18 - مدل اجرایی مدیریت کیفیت جامع 89
2- 2- 18 -1. کلیات مدل اجرایی 89
2-2-18-2- تشریح اقدامات اجرایی 93
2-2-18 -2 -1 -اقدامات در مرحله توجیه مدیران 93
2-2-18-2-2 - تشکیل هسته کیفیت جامع 94
2-2-18-2-3- اقدامات اجرایی در مرحله بررسی 95
2-2-18-2-4- اقدامات اجرایی در ارتباط با تهیه برنامه کلان اجرایی 97
2-2-18-2-5- اقدامات اجرایی برای پیاده کردن برنامه کلان 98
2-2-18-2-6- تشکیل اداره اطمینان از کیفیت 99
2-2-18-2-7- بررسی عملکرد زیر سیستم های نظام مدیریت کیفیت جامع 99
2-2-19- وضعیت کنونی مدیریت کیفیت جامع 100
بخش سوم 102
2-3- معرفی بیمه مرکزی ایران 102
مقدمه 102
2-3-1- بیمه چیست 103
2 – 3 – 2 - تاریخچه بیمه 104
2 – 3 – 3 - بیمه در دنیای امروز 106
2 – 3 – 4 - تاریخچه بیمه در ایران 108
2 -3 – 4 – 1-تشکیل و موضوع 108
2 -3 -4 – 2- وظایف و اختیارات 109
2 -3 -4 -3- ارکان بیمه مرکزی ایران 110
2 – 3 -5 - نتیجه گیری 110
2 -4- چارچوب نظری ومدل مفهومی تحقیق 111
فصل سوم:
روش تحقیق 113
مقدمه 114
3-1- روششناسی تحقیق 114
3- 2- جامعه آماری 116
3-3- نمونه آماری 116
3-4- روش نمونهگیری 117
3-5- روش جمعآوری دادهها 118
3-6- ابزار سنجش تحقیق 119
3-7- روایی و پایایی پرسشنامه 121
3-7-1- روایی 122
3-7-2-پایایی 123
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها 124
3-9- روشها و آزمونهای آماری به کار گرفته شده در این تحقیق 125
3-9-1-آمار توصیفی 125
3-9-2-آمار استنباطی 125
فصل چهارم :
تجزیه وتحلیل داده ها 127
مقدمه 128
4-1 - یافتههای توصیفی 129
4-2 - بررسی استنباطی داده ها 134
4- 2-1 - بررسی وآزمون فرضیههای تحقیق(آزمون همبستگی 134
4-2-1-1- آزمون فرضیه اصلی 134
4-2-1-2- آزمون فرضیه های فرعی 135
4-2-2)آزمون میانگین یک جامعه 141
4-2-3- رگرسیون 148
فصل پنجم :
نتیجه گیری وپیشنهادات 153
مقدمه 154
5-1- بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون 155
5-2- بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون میانگین یک جامعه 158
5-3- ارائه پیشنهادات 158
5 -3-1- پیشنهادات بر مبنای یافتههای تحقیق 158
5- 3-2- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی165
5 - 4- محدودیتهای تحقیق165
فهرست منابع وماخذ166
منابع فارسی166
منابع لاتین170
پیوست ها174
دسته بندی | آزمون ارشد |
بازدید ها | 197 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 544 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 170 |
چکیده فارسی و انگلیسی دارد
منابع فارسی و انگلیسی دارد
پرسشنامه دارد
خروجی نرم افزار دارد
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش فرهنگی مدیران و استراتژی های مدیریت تعارض به کارگرفته شده از سوی آنها در بین مدیران طراحی شده است جامعه آماری مورد تحقیق در این پژوهش کلیه مدیران ادارات دولتی شهر تنکابن است
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 129 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2549 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 127 |
مقایسه شاخص قدرت نسبی با میانگین متحرک همگرا واگرا روش تحلیل تکنیکال در گروه فلزات اساسی بورس اوراق بهادار
چکیده: 1
مقدمه: 2
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 4
2-1 تاریخچه مطالعاتی. 5
3-1بیان مسئله : 6
4-1چارچوب نظری تحقیق : 7
5-1فرضیه های تحقیق : 8
6-1اهمیت وضرورت تحقیق : 10
7-1 حدود مطالعاتی. 11
1-7-1قلمرومکانی تحقیق : 11
2-7-1قلمرو زمانی تحقیق : 11
8-1تعریف واژه های کلیدی واصطلاحات: 11
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
1-2 مقدمه 14
2-2انواع شاخص بورس درایران : 15
1-2-2شاخص کل: 15
1-1-2-2ویژگیهای شاخص کل : 16
2-1-2-2موارد ی که در شاخص کل اثری ندارند: 16
3-1-2-2مواردی که نیازی به تعدیل شاخص نمی باشد 17
2-2-2شاخص بازده نقدی و قیمت: 17
3-2-2شاخص بازده نقدی: 17
4-2-2شاخص صنعت.. 18
5-2-2شاخص مالی. 18
6-2-2شاخص شرکت.. 18
7-2-2شاخص 50 شرکت برتر: 18
3-2شاخص های بازار سرمایه درسایر کشورها: 19
1-3-2شاخص بورس لندن : 19
2-3-2شاخص داو-جونز: 19
3-3-2شاخص نزدک: 19
4-3-2شاخص نیکی ژاپن: 20
5-3-2شاخص دکس : 20
6-3-2شاخص هنگ کنگ(سنگ) : 20
7-3-2شاخص بورس فرانسه )کک 40( : 20
8-3-2شاخص استاندارد اند پورز: 20
9-3-2شاخص های بورس مالزی: 21
4-2روش های پیش بینی قیمت اوراق بهادار : 21
1-4-2روش پرتفوی یا تئوری گشت تصادفی: 22
2-4-2روش اساسی یا تجزیه وتحلیل بنیادی : 22
3-4-2 روش نموداری یا تجزیه تحلیل تکنیکی: 22
5-2اصطلاحات رایج تحلیل تکنیکال: 22
6-2برخی از اصلاحات سرمایه گذاری: 25
7-2شاخص میانگین متحرک همگرا واگرا: 29
8-2میانگین متحرک همگرا واگرا( سه گانه ): 30
9-2شاخص قدرت نسبی: 31
10-2بررسی مقایسه ای شاخص میانگین همگرا واگرا(سه گانه) وشاخص قدرت نسبی روش تحلیل تکنیکال: 32
11-2مروری بر مطالعات تجربی : 37
1-11-2تحقیقات انجام شده در خارج از کشور: 37
2-11-2تحقیقات صورت گرفته در داخل کشور: 42
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 مقدمه 45
2-3روش تحقیق: 45
3-3اهداف تحقیق: 45
4-3فرضیه های تحقیق : 46
1-4-3فرضیه اصلی اول: 46
2-4-3فرضیه اصلی دوم: 47
5-3جامعه اماری: 47
6-3مدل تحلیلی تحقیق: 49
7-3 فرایند تحقیق: 50
8-3روش ها و ابزار جمع آوری داده های تحقیق: 50
9-3متغیر ها و داده های پژوهش: 51
10-3نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار: 52
11-3نکات در نظر گرفته شده در محاسبات تحقیق: 53
12-3شاخص قدرت نسبی. 54
13-3میانگین متحرک همگرا واگرا (سه گانه): 55
1-13-3سیگنال خرید و فروش میانگین متحرک همگرا واگرا(سه گانه) 56
14-3محاسبات مربوط به ریسک: 56
15-3بازده : 57
16-3روش تجزیه وتحلیل داده ها 57
17-3آزمونT مستقل. 58
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
1-4 مقدمه 60
2-4آزمون فرضیه ها : 60
1-2-4 فرضیه اصلی اول: 60
2-2-4 فرضیه اول(فرعی) : 62
3-2-4فرضیه دوم (فرعی) : 63
4-2-4فرضیه سوم(فرعی) : 65
5-2-4فرضیه چهارم (فرعی) : 66
3-4فرضیه دوم (اصلی) : 68
1-3-4فرضیه اول (فرعی) : 69
2-3-4فرضیه دوم (فرعی) : 71
3-3-4فرضیه سوم(فرعی) : 73
4-3-4فرضیه چهارم (فرعی) : 74
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
1-5 مقدمه 78
2-5نتیجه گیری از ازمون فرضیه ها وتفسیر انها 78
1-2-5فرضیه اصلی اول تحقیق : 78
2-2-5فرضیه فرعی اول: 79
3-2-5فرضیه فرعی دوم: 79
4-2-5فرضیه فرعی سوم: 79
5-2-5فرضیه فرعی چهارم: 80
6-2-5فرضیه اصلی دوم: 80
7-2-5فرضیه فرعی اول ریسک: 81
8-2-5فرضیه فرعی دوم ریسک: 81
9-2-5فرضیه فرعی سوم ریسک: 82
10-2-5فرضیه چهارم فرعی : 82
3-5نتیجه گیری کلی تحقیق: 83
5-5پیشنهاد ات برای تحقیقات اتی. 83
پیوست ها
پیوست الف) جداول اماری. 86
پیوست ب) خروجی نرم افزار SPSS. 92
منابع و ماخذ
منابع فارسی: 107
منابع لاتین: 109
چکیده انگلیسی: 111
جدول 1-1 نتایج یافته ها در مورد تحقیق. 5
جدول 1-3 لیست شرکتهای جامعه آماری. 48
جدول 1-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 61
جدول 2-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از دوشاخص تکنیکال. 61
جدول 3-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از دوشاخص تکنیکال. 61
جدول 4-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 62
جدول 5-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان رشدشاخص کل. 63
جدول 6-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از دوروش در زمان رشدشاخص... 63
جدول 7-4آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص تکنیکال زمان کاهش شاخص 64
جدول 8-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش شاخص... 64
جدول 9-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش شاخص 65
جدول 10-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوزمان. 66
جدول 11-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از شاخص قدرت نسبی. 66
جدول 12-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از شاخص قدرت نسبی. 66
جدول 13-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوزمان. 67
جدول 14-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از شاخص میانگین متحرک همگراواگرا (سه گانه) 67
جدول 15-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از میانگین متحرک همگراواگرا(سه گانه)در دو زمان کاهش ورشد شاخص... 68
جدول 16-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 68
جدول 17-4 آماره توصیفی ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص تکنیکال. 69
جدول 18-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص تکنیکال. 69
جدول 19-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 70
جدول 20-4 آماره توصیفی ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان رشدشاخص... 70
جدول 21-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان رشد 70
جدول 22-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 71
جدول 23-4 آماره توصیفی ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش.. 72
جدول 24-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش.. 72
جدول 25-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوزمان. 73
جدول 26-4 آماره توصیفی ریسک سهام شاخص قدرت نسبی. 73
جدول 27-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش.. 74
جدول 28-4آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوزمان. 75
جدول 29-4 آماره توصیفی ریسک سهام میانگین متحرک همگرا واگرا(سه گانه) 75
جدول 30-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش.. 75
جدول 31-4 خلاصه نتایج فرضیات.. 76
نمودار 1-2 سیگنال هایمیانگین همگراواگرا(سه گانه) 30
نمودار 2-2 سیگنال های شاخص قدرت نسبی. 32
نمودار 1-3 مدل تحلیلی تحقیق. 49
بیشتر افراد به درستی از روشهای سرمایه گذاری اطلاع ندارند ، آنها به طمع سود بیشتر و حداکثر کردن ثروت منابع مالی وپس اندازهای خود را در بازارهای مختلف سرمایه گذاری می کنند .بعضی از مردم به دنبال سود کمتر وبدون ریسک هستند.به همین جهت منابع مالی که در اختیار دارند را در بانک واوراق مشارکت سرمایه گذاری می کنند .گروه دیگر مردم منابعی که در اختیار دارند،را در بازارهایی که خود در آن مشغول کار هستند،سرمایه گذاری می کنند و گروه دیگر در بازار های فلزات گرانبها ،ارز وسهام وارد شده وبا پذیرش ریسک بیشتر انتظار منافع بیشتری نیز دارند در این میان تحلیل تکنیکی به علت اینکه در بیشتر بازارها کاربرد فراوانی دارد، مورد توجه تعداد زیادی از سرمایه گذاران قرارگرفته است.تجزیه تحلیل تکنیکی فرایند بررسی حجم معاملات ،ودر نظر گرفتن قیمتهای گذشته ،برای تعیین قیمت آتی سهام ،ارز و... می باشد. در واقع تحلیل گران تکنیکال با این عقیده که همه عوامل در قیمت لحاظ شده وبازار معمولا رفتار خود را تکرار می کند.به پیش بینی قیمت سهام در اینده می پردازند.
در این تحقیق به بررسی ومقایسه بازده وریسک دو روش تکنیکال که توسط فعالان بازار مورد استفاده قرارمی گیرد، یعنی شاخص قدرت نسبی ومیانگین متحرک همگرا واگرا (سه گانه)پرداخته شده است.جامعه مورد بررسی گروه فلزات اساسی بورس اوراق بهاداربوده که تا سال1380 در بورس اوراق بهادارپذیرفته شده باشندو دوره زمانی مورد بررسی از ابتدای سال 1380تا 13/9/1387می باشد. درقالب دو فرضیه اصلی وهشت فرضیه فرعی پرداخته شده است. در فرضیه ها به مقایسه بازده وریسک استفاده از شاخص قدرت نسبی و میانگین همگراواگرا(سه گانه)در زمان رشد شاخص کل و کاهش شاخص کل به صورت جداگانه ودر دو فرضیهاصلی به مقایسه ریسک وبازده دو روش درتمام زمان مورد بررسی پرداخته شده است. و نتیجه اینکه بین ریسک وبازده دو روش شاخص قدرت نسبی ومیانگین همگرا واگرا(سه گانه)تفاوت معنا داری وجود ندارد. وکاهش و رشد شاخص کل بورس هم باعث تفاوت معنادار بین بازده وریسک دو روش نشده است. وروش این تحقیق کاربردی وتوصیفی می باشد ،و هدف ان کمک به سرمایه گذاران برای انتخاب روش مناسب تر بوده واز آزمون tجهت آزمون تساوی میانگین دوجامعه استفاده شده است .
امروزباگسترش روزافزون تجارت الکترونیک امکان سرمایه گذاری در بازارهای سراسر جهان فراهم وانجام معاملات الکترونیکی تبدیل به بخش مهمی از ساز وکار بازارهای معتبر جهانی شده است.
بازارهای مورد بحث نه تنها شامل بازارهای سهام بلکه بازارهای نفت وفلزات غیر اهنی بازارهای محصولات کشاورزی، بازارهای پولی و...رانیز دربر می گیرد .
اصولابرای کسب سود در این بازار گسترده جهانی، نیاز به اطلاعات تخصصی وپیچیده کارشناسی ،امر لازم وضروری به نظر می رسد.
بنابراین توجه به گستردگی بازارجهانی ،استفاده از ابزارهایی که با در اختیار داشتن کمترین اطلاعات بتواند بیشترین نتایج را حاصل کنند بسیار مطلوب به نظر می رسد.
روشهای بسیاری توسط فعالان بازار ابداع شد که به سرمایه گذاران کمک کند تا بتوانند باتصمیم گیری درست بازده بهتری را از سرمایه خود کسب کنند.یکی از روشهای سرمایه گذاری[1] که به صورت گسترده مورد توجه سرمایه گذاران قرارگرفته روش سرمایه گذاری تکنیکال است . در داخل کشور نیز خصوصا در سالهای اخیربسیاری ازسرمایه گذاران به روشهای تکنیکال[2] توجه ویژه ای نشان می دهند.به تحلیل گران تکنیکال چارتیست[3] می گویند.چارتیستها سعی می کنند،با استفاده روند[4] و قیمتهای گذشته سهام برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری آتی استفاده کنند (زو و زهو،2009 ،ص554-519)[5].
[1] .Investment
[2] .Technical
[3] .Chartist
[4] .Trend
[5].Y،Zhu،G،Zhou,2009,519-554
دسته بندی | عمومی |
بازدید ها | 192 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 1161 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 170 |
دنیایی را تصور کنید که در آن «ارتباط» وجود ندارد؛ در این دنیا انسان،تنها و انفرادی زندگی می کند و هرگز مشارکتی در تجربه اندوزی و علم ورزی ندارد! هرگز نمی تواند برای فائق آمدن بر مشکلات و محدودیتهای شخصی،از اتحاد و یکپارچگی برخوردار شود! هرگز سهمی در اختراعات نداشته و از شانس و فرصت زیادی بهره مند نخواهد شد! در چنین جهانی انسان نمی تواند از دیگران تاثیر بپذیرد و به گونه ای متقابل بر آنان تاثیر بگذارد. در یک کلام:تصور چنین جهانی اگر ناممکن نباشد،دشوار است.این تصور بسیار مشکل است؛ زیرا ارتباط طرح چنین سوالی را درزندگی بشری از میان برده و غیر قابل بحث نموده است. دنیایی که ما در آن بسر می بریم بسیار مبهم و پیچیده است. در جهانی بدون وجود ارتباط، تمدن- به مفهومی که امروز می شناسیم- امکان وجود و ظهور نداشته است. ما به وسیله ارتباط،موفق شده ایم علوم و آموخته ها و تلاشهایمان راتجزیه و ترکیب کنیم. تواناییها و تلاشها و آموخته های علمی ما را قادر ساخته است تا ظرفیت علمی،تکنولوژی و فرهنگی مان توسعه یافته و رو به تکامل و تعالی بروند. بدون وجود یک زمینه مناسب برای ایجاد ارتباط با یکدیگر در سطحی قابل قبول انسان هرگز نمیتوانست موقعیت ما قبل تاریخ را پشت سر گذاشته و به پیشرفتهای کنونی دست یابد.ارتباط از این جهت مهم است که سازماندهی را امکان پذیر می سازد و سازمانها نیز به نوبه خود افراد را قادر می سازند تا در روش زندگی به سیستمهای سازمان یافته موجود، دسترسی پیدا کنند. در هر حال اهمیت و مفهوم واقعی یک ارتباط خوب می تواند از دیدگاهها و جنبه های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.بنا به تعریف، سازمانها برای بقای خود به کنش و واکنش متقابل و یا ارتباط نیاز دارند. بنابراین منطقی است اگر بگوئیم درک و شناخت بهتری از ارتباط موجب ارتقای سازمانها می شود.
دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 231 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 297 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 257 |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل یکم : مقدمه پژوهش
1-1- عنوان تحقیق: ............................... 1
1-2- مقدمه ...................................... 1
1-3- بیان مساله: ................................ 2
1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش ........................ 7
1-5- اهداف پژوهش: ............................... 9
الف- هدف کلی: ................................... 9
ب - اهداف جزئی:.................................. 9
1-6- پرسشهای پژوهش: ............................ 9
الف- اصلی:....................................... 9
ب- فرعی:......................................... 9
1-7- متغیرهای پژوهش: ............................ 10
متغیر پیش بین:................................... 10
متغیر ملاک:...................................... 10
متغیر تعدیل کننده ............................... 10
متغیر کنترل ..................................... 10
1-8- تعاریف علمی واژه ها:........................ 10
1-9- تعاریف عملیاتی واژه ها: .................... 14
فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش
مقدمــه.......................................... 16
الف- بررسی نظریهها............................... 19
2-1- ارتباطات.................................... 19
2-1-1- اهمیت ارتباطات............................ 19
2-1-2- تعاریف ارتباطات........................... 22
2-1-3- فرآیند ارتباط............................. 26
2-1-3-1- منبع ................................... 26
2-1-3-2- رمزگذاری................................ 27
2-1-3-3- وسیله................................... 27
2-1-3-4- رمزگشایی................................ 28
2-1-3-5- دریافت کننده............................ 28
2-1-3-6- بازخورد................................. 29
2-1-4- مسیر ارتباطات............................. 29
2-1-4-1- ارتباطات عمودی.......................... 29
الف- مسیر رو به پایین............................ 29
ب- ارتباطات رو به بالا............................ 30
2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی.................... 31
2-1-5- مدل ارتباطات.............................. 32
2-1-6- اصول ارتباطات............................. 35
2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت 38
2-1-7-1- دیدگاه کلاسیکها در مورد ارتباطات:........ 38
2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیکها و ارتباطات............. 40
2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات.......... 40
2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات............... 41
2-1-7-5- دیدگاه مراودهای یا تعاملی در مورد ارتباطات 41
2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی ............ 42
2-1-9- ویژگیهای اثربخشی.......................... 43
2-1-9-1- گشودگی.................................. 43
2-1-9-2- همدلی................................... 45
2-1-9-3- حمایتگری................................ 46
2-1-9-4- مثبت گرایی.............................. 46
2-1-9-5- تساوی................................... 47
2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»... 47
2-1-10- موانع ارتباطی ........................... 48
2-2- قدرت ....................................... 61
2-2-1- اهمیت قدرت................................ 61
2-2-2- تعاریف قدرت............................... 62
2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان ................ 65
2-2-3-1- قدرت در سطح عمودی....................... 65
2-2-3-1-1- منابع قدرت مدیران ردهی عالی سازمان.... 66
2-2-3-1-2- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان.... 69
2-2-3-1-3- منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان... 69
2-2-3-2 - قدرت در سطح افقی....................... 71
2-2-4- روابط قدرت................................ 72
2-2-4-1- رابطه صف و ستاد........................ 73
2-2-4-2- تشکیل دستهها و ائتلاف.................... 74
2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهشهای فرنچ و راون... 75
2-2-6- انواع رویکردها به قدرت ................... 77
2-2-6-1- راسل و قدرت:............................ 78
2-2-6-2- هیکس، گولت و قدرت: ..................... 79
2-2-6-3- گالبرایت و قدرت: ....................... 81
2-2-6-4- اتزیونی و قدرت:......................... 83
ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده .................... 85
2-3- پژوهشهای پیرامون ارتباطات سازمانی........... 85
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور:.......... 85
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور:....... 89
2-4- پژوهشهای پیرامون منابع قدرت ................ 99
2-4-1- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور.......... 99
2-4-2- پژوهشهای انجام شده و در خارج از کشور... 108
نتیجه گیری کلی ................................. 121
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- جامعه آماری................................ 123
3-2- گروه نمونه ................................ 123
3-3- روش و طرح نمونهبرداری...................... 124
3-4- حجم نمونه.................................. 124
3-5- ابزار گردآوری دادهها....................... 125
3-5-1- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی....... 126
3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»... 127
3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه.............. 128
3-6-1- روایی.................................... 128
3-6-2- اعتبار................................... 128
3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری دادهها-............ 131
3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل دادهها....... 131
فصل چهارم : یافتههای پژوهش
مقدمــه......................................... 133
تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس: 134
4-1- توصیف دادهها:.............................. 135
4-1-1- توصیف مولفه های منابع قدرت:.............. 135
توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران:....... 138
4-1-2- توصیف مؤلفههای اثربخشی ارتباطات سازمانی.. 126
4-1-3- توصیف سایر دادهها........................ 154
4-2- تجزیه و تحلیل دادهها بررسی فرضیات.......... 158
4-2-1- نتایج و یافتههای سوالهای پژوهشی ......... 158
فصل پنجم: تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش
5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش.................. 178
5-2- محدودیتهای پژوهش .......................... 191
5-3- پیشنهادها.................................. 192
5-3-1- پیشنهاد به برنامهریزان:.................. 192
5-3-2- پیشنهاد به پژوهشگران :................... 193
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان... 70
جدول 2-2- اولویت شایستگیهای مورد نیاز مدیران تربیت بدنی 92
جدول شماره 2-2-: مقایسه شایستگیهای مورد نیاز مدیران و کارآموزان تربیت بدنی...................................... 96
جدول شماره 2-3- مقایسه شایستگیهای مدیران باشگاههای ورزشی 97
جدول شماره 3-1: امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای 126
جدول شماره 3-2: امتیاز گزینههای مختلف در روش پنج گزینهای 127
جدول 3-3 : دستهبندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت. 127
جدول 4-1-1- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش 135
جدول 4-1-2- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار 136
جدول 4-1-3- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون 136
جدول 4-1-4- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص 137
جدول 4-1-5- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت 138
جدول 4-1-6- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی 139
جدول 4-1-7- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت پاداش.. 141
جدول 4-1-8- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت اجبار.. 142
جدول 4-1-9- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت قانون.. 143
جدول 4-1-10- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت مرجعیت 144
جدول 4-1-11- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت تخصص.. 145
جدول 4-1-12- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش 146
جدول 4-1-13- میانگین و انحراف معیار بازخورد..... 147
جدول 4-1-14- میانگین و انحراف معیار تعدد کانالهای ارتباطی 147
جدول 4-1-15- میانگین و انحراف معیار اثربخشی ارتباطات سازمانی 148
جدول 4-1-16- جدول توزیع فراوانی ارتباط اثربخش... 149
جدول 4-1-17- جدول توزیع فراوانی بازخور.......... 150
جدول 4-1-18 جدول توزیع فراوانی تعدد کانالهای ارتباطی 151
جدول 4-1-19- جدول توزیع فراوانی اثربخشی ارتباطات سازمانی 152
جدول 4-1-20 جدول توزیع فراوانی مولفه اثر بخشی غالب 153
جدول 4-1-21- جدول توزیع فراوانی رشته تحصیلی..... 154
جدول 4-1-22 میانگین و انحراف معیار سنوات خدمت... 155
جدول 4-1-23- میانگین و انحراف معیار سابقه مدیریت 156
جدول 4-1-24- جدول توزیع فراوانی مدرک تحصیلی..... 156
جدول 4-2-1- ضریب همبستگی بین منبع قدرت پاداش و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 158
جدول 4-2-2- ضریب همبستگی بین منبع قدرت اجبار و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 159
جدول 4-2-3- ضریب همبستگی بین منبع قدرت مرجعیت و اثر بخشی ارتباطات سازمانی160
جدول 4-2-4- ضریب همبستگی بین منبع قدرت تخصص و اثر بخشی ارتباطات................................................ 160
جدول 4-2-5- ضریب همبستگی بین منبع قدرت قانون و اثر بخشی ارتباطات سازمانی......................................... 161
جدول 4-2-6- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت پاداش به تفکیک رشته تحصیلی162
جدول 4-2-7- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت اجبار به تفکیک رشته تحصیلی..................................... 163
جدول 4-2-8- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت قانون به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-9- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت مرجعیت به تفکیک رشته تحصیلی164
جدول 4-2-10- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت تخصص به تفکیک رشته تحصیلی165
جدول 4-2-11 - ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سابقه مدیریت 168
جدول 4-2-12- ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سنوات خدمت 170
جدول 4-2-13- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه یک.............................................. 171
جدول 4-2-14- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه دو ............................................. 172
جدول 4-2-15- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه سه.............................................. 173
جدول 4-2-16- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه چهار............................................ 174
جدول 4-2-17- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه پنج ............................................ 175
جدول 4-2-18- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه شش.............................................. 176
جدول 4-2-19- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه هفت............................................. 177
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1-1- نمودار میلهای منابع قدرت سازمانی.. 139
نمودار 4-1-2- نمودار میلهای منبع قدرت پاداش..... 141
نمودار 4-1-3 نمودار میلهای منبع قدرت اجبار...... 142
نمودار 4-1-4- نمودار میله ای منبع قدرت قانون.... 143
نمودار 4-1-5- نمودار میلهای منبع قدرت مرجعیت ... 144
نمودار 4-1-6- نمودار میلهای منبع قدرت تخصص...... 145
نمودار 4-1-7- نمودار میلهایارتباطات اثربخش...... 149
نمودار 4-1-8- نمودار میلهای بازخور.............. 150
نمودار 4-1-9- نمودار میلهایتعدد کانالهای ارتباطی 151
نمودار 4-1-10- نمودار میلهای اثربخشی ارتباطات سازمانی 152
نمودار 4-1-11- نمودار میلهای مولفه اثربخشی غالب. 153
نمودار 4-1-12- نمودار میلهای رشته تحصیلی........ 154
نمودار 4-1-13- نمودار میلهای مدرک تحصیلی........ 157
پیوستها
عنوان
1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی
2- پرسشنامه منابع قدرت
3- معرفینامه و مجوز جهت فعالیتهای میدانی
4- محاسبات آماری